Pinterest is interesse delen

Pinterest is plaatjes delen en dan vooral door vrouwen. Een veelgehoord oordeel, waarmee dit vrij nieuwe netwerk meteen de grond in wordt geboord. Maar is het zo en als het zo is, wat dan nog?

Sinds een paar weken ‘zit’ ik ook op Pinterest. Om te proberen, omdat ik nieuwsgierig was, omdat ik graag nieuwe sociale media wil leren kennen. Ik kan je verzekeren: het is plaatjes delen. Maar wel leuke, interessante, de-moeite-waard plaatjes. Gelukkig in te delen in ‘boards’ en snel te overzien. Overigens: naar mijn oordeel sneller te leren dan andere sociale netwerken. En ja, veel vrouwen. So what? Wie zijn nou de voorlopers in het proberen van nieuwe dingen? Mannen of vrouwen? En sinds wanneer hebben mannen iets tegen vrouwen?

Er zijn inmiddels talloze filmpjes over Pinterest, zoals van WCPO, ‘sweeping the nation’ en artikelen, zoals “De hype van Pinterest ontleed’ in De Morgen of het Nederlandse blog Cool Pinterest van BrandReact. Het valt op dat ook in Nederland Pinterest enorm groeit. Zijn het de plaatjes, is het ‘weer iets nieuws’ of een voorbijgaande hype? Ik geef Pinterest een goede kans om groter te worden en te blijven. Want het is meer dan plaatjes delen. Als je goed kijkt zie je dat de deelnemers iets anders delen: INTERESSE! En dat varieert van trouwjurken tot sportauto’s, van leuke apps tot nieuwe ontwikkelingen. Een ‘pin’ van mijzelf over How videos go viral werd meteen opgemerkt en gerepinned. (Nee, nog niet door veel mensen, maar ik ben dan ook pas net begonnen.)

Je kunt jezelf aanmelden, maar het lijkt sneller te gaan als je wordt uitgenodigd. Wil je een uitnodiging? Laat dan hieronder je reactie achter. Ik stuur je er graag een toe.

Laat wat van je horen

*