En toen ging het vinkje AAN

Nederland schrok, protesteerde en waarschuwde: LinkedIn heeft privacy regels veranderd. Zomaar, zonder mij dat apart te vertellen. Bah. Foei. Het lijkt Facebook wel.

Op allerlei sociale media, discussiegroepen in LinkedIn en zelfs in LinkedIn mails werd ik gewaarschuwd. De pers volgde vanzelf, zoals Trouw, Adformatie of Nu.

Ik deed wat zoveel anderen deden, wijzigen via settings: open settings en klik linksonder op Account – klik op “Manage Social Advertising”  – er verschijnt nu een popup met de tekst “LinkedIn may use my name & photo in social advertising” – zet het vinkje uit en ‘save’.

En toen las ik een opmerking van Marieke Hensel terloops – bijna per ongeluk – geplaatst in een discussie, die neerkwam op: hoezo? Extra reclame is toch nooit weg? En ik dacht… Ja, hoezo eigenlijk… Ik wil toch zoveel mogelijk pr voor mijn activiteiten, mijn workshops? Wat een kans!

Aanvankelijk ging mijn vinkje net als bij zoveel andere mensen op uit. Na deze opmerking heb ik het vinkje weer aangezet…

Reacties

  1. Inderdaad Annet, in NL reageert men nogal eens sterk op privacy-achtige zaken. Maar ja, wil je zaken doen dan is ook ongevraagde reclame voor jouzelf wel zo interessant. Mijn vinkje staat dus ook op AAN.

  2. LinkedIn wijzigt privacy-schendende advertenties http://t.co/sjO9mrF en gaat terug naar af

Laat wat van je horen

*