Drie tips voor maatschappelijke dienstverleners

Bent u een maatschappelijke dienstverlener die op zoek is naar drie tips, om beter dienst te kunnen verlenen? Dan bent u aan het juiste adres. In dit artikel bespreken we drie belangrijkste tips die maatschappelijke dienstverleners kunnen toepassen om de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen. Deze drie tips zijn: bijscholing, professioneel hulp vragen en cursussen volgen. In het vervolg van het artikel zal hier verder op in gegaan. Veel leesplezier!

Tip 1: Bijscholing

We leven in een wereld waarbij de informatie van vandaag over een week weer is verouderd. Dit houdt in dat alles om ons heen snel aan het ontwikkelen/veranderen is. Bepaalde technologieën, regels en maatregelen kunnen maandelijks veranderen. Het is belangrijk om als maatschappelijke dienstverlener hier rekening mee te houden.

Het lezen van het laatste nieuws, raadplegen van literatuuronderzoeken en het bijscholen kan u helpen om up tot date te blijven met betrekking tot de kennis en kundigheid op het gebied van maatschappelijke dienstverlening. Het is juist belangrijk om up tot date te blijven, zodat u de mensen zo goed mogelijk kunt helpen.

Tip 2: Professioneel hulp vragen

Er zijn genoeg beroepsverenigingen in het publieke sociaal domein die individuen met juristen, politici en andere maatschappelijke dienstverleners in contact brengen. Sam.nl , oftewel Sam beroepsvereniging uitvoerders in het sociale domein is een partij die zich gedurende jaren heeft weten te specialiseren in het bruggetje bouwen tussen maatschappelijke dienstverlener en grotere partijen zoals politici, beleidmakers en andere betrokkenen. Sam helpt individuen en biedt cursussen waarbij er zowel een stukje bijscholing wordt aangeboden.

Tip 3 Cursussen volgen

Het volgen van baangerichte cursussen kan op twee manieren toegevoegde waarde brengen. Ten eerste bent u up to date met betrekking tot de kennis en theorie. Daarnaast ontvangt u certificaten van erkende partijen. Dit zorgt ervoor dat u een betere positie zal krijgen in vergelijking tot andere maatschappelijke dienstverleners die geen certificaten hebben.