De situatie binnen je bedrijf

Medewerkerstevredenheidsonderzoek doen

Als leidinggevende wil je graag op de hoogte zijn van de situatie binnen het bedrijf, worden de werkzaamheden goed uitgevoerd of kunnen deze op een eenvoudigere manier worden gedaan. Zijn de medewerkers tevreden, of zijn er misschien dingen die verbeterd kunnen worden. Een medewerkerstevredenheidsonderzoek doen is een goed middel om erachter te komen hoe het op de werkvloer er aan toe gaat, of de medewerkers tevreden zijn met de situatie en de werkzaamheden. Een onderzoek bestaat uit een aantal vragen, die de medewerkers moeten beantwoorden, hierdoor heb je direct een goed beeld hoe de vlag ervoor hangt.

Medewerkerstevredenheidsonderzoek doen

Na het onderzoek

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek doen betekent ook dat je de resultaten serieus neemt, doe niets met de uitslag dan heeft het onderzoek geen zin gehad. Ga in gesprek met de medewerkers nadat de resultaten zijn verzameld, wat zijn de ideeën om deze problemen op te lossen. Door stapje voor stapje deze problemen op te lossen, krijgen de medewerkers het gevoel dat er echt naar hen wordt geluisterd. Nadat veranderingen zijn doorgevoerd, is het effectief om wekelijks een drietal vragen op papier te zetten. Door deze vragen blijf je altijd goed op de hoogte van problemen als deze er zijn, en ben je er snel bij om ze op te lossen.

Betere prestaties

Het zal je niet vreemd in de oren klinken als werkgever dat een werknemer die tevreden is betere prestaties zal leveren, als werkgever kun je dit zelf in de hand werken. Een medewerkerstevredenheidsonderzoek doen is voor iedereen goed, voor zowel de werknemer als de werkgever. Prestaties worden beter, en de sfeer is goed op de werkvloer. Men is ook bereid om elkaar te helpen, en de trots komt weer naar boven om bij je bedrijf te mogen werken. Het onderzoek werpt echt zijn vruchten af, zie het belang in van werknemers hoe belangrijk zij zijn.

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *