Chatbot

Een geautomatiseerde gesprekspartner die je hulp biedt bij alle vragen op de website.

Een geautomatiseerde gesprekspartner, we hebben het allemaal wel eens gehoord of er mee gepraat. Tegenwoordig gaat veel al online. Boodschappen, kleren kopen, afspraken maken en zelfs het kopen van bepaalde producten. Zo ook in de bestrating. Klanten kunnen online tegels bestellen of een afspraak maken voor hulp. Alles kan makkelijk en vlot gedaan worden. Online staat er een agenda dus je kan makkelijk je afspraak inplannen. De webshop is ook online te vinden en alle informatie staat voor je klaar.

Makkelijk alle stappen volgen naar je antwoord.

Een flowbot is een bot die via bepaalde stappen je naar je antwoord brengt. De bot is zo gebouwd dat hij je vragen stelt en met de antwoorden je bij een antwoord brengt. Je krijgt in het begin een aantal onderwerpen en hierbij kies je voor het onderwerp waar jij een vraag over hebt. De flowbot kan een open vraag stellen maar je ook multiple choice vragen geven. Jij als klant kan hier antwoord op geven enzovoorts. Uiteindelijk zal de geautomatiseerde gesprekspartner bij een antwoord uit komen of je van informatie voorzien. Het kan natuurlijk voorkomen dat de flowbot het antwoord niet weet. In dit geval kan hij je doorschakelen naar een medewerker.

Een medewerker helpt je graag verder indien je er niet uitkomt.

Het kan natuurlijk zo zijn dat een klant liever een medewerker spreekt. In dit geval kan hij dit makkelijk aangeven. De bot verbindt de klant dan door en indien er een gesprek is geweest met de bot kan de medewerker dit ook terug zien. Hierdoor kan de klant rustig verder geholpen worden op de chat en indien de klant dit niet nodig heeft, heeft de medewerker meer ruimte en tijd voor andere bezigheden. Met een geautomatiseerde gesprekspartner verbreed je je online klantenservice en heb je meer ruimte voor andere bezigheden.

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *