Adverteerders kunnen eind juli geen nieuwe BMM-zoekwoorden maken

Vanaf eind juli kunnen adverteerders geen nieuwe broad match modifier (BMM) zoekwoorden meer maken met de +keyword notatie, zo maakte Google Ads dinsdag bekend. Dit gaat invloed hebben op de zoekmachine marketing. Bestaande BMM-zoekwoorden blijven worden weergegeven onder het bijgewerkte gedrag voor zoeken op woordgroep dat in februari is aangekondigd.

We waren gewaarschuwd voor de verandering die gevolgen hebben voor de zoekmachine marketing. Toen Google Ads voor het eerst aankondigde dat het zoeken op woordgroep zou uitbreiden met BMM-verkeer, verklaarde het bedrijf ook dat adverteerders, nadat het nieuwe gedrag wereldwijd was uitgerold, geen nieuwe BMM-zoekwoorden zouden kunnen maken. Adverteerders kunnen echter nog steeds kenmerken van hun BMM-zoekwoorden bewerken, zoals status of bod, maar voor het bewerken van zoekwoordtekst moet het zoekwoord worden gewijzigd in zoeken op woordgroep. Hulpprogramma’s en zoekmachine marketing tips van Google om de zoekwoorden over te zetten. Google raadt aan dubbele zoekwoorden te consolideren en jouw BMM-zoekwoorden over te schakelen naar een ander zoektype, zodat je jouw account in de toekomst gemakkelijker kunt beheren.

Om overbodige zoekwoorden te helpen identificeren, kan de aanbeveling ‘Overbodige zoekwoorden verwijderen’ worden weergegeven op de pagina Aanbevelingen wanneer een zoekwoord ook voorkomt als woordgroep in dezelfde advertentiegroep.

Bulkbewerkingstools om BMM-zoekwoorden te converteren zijn ook toegevoegd aan Google Ads en Google Ads Editor. Adverteerders kunnen meer te weten komen over deze tools voor bulkbewerking onder het kopje ‘Moet ik mijn BMM-zoekwoorden converteren naar zoeken op woordgroep?’ gedeelte van het Google Ads Helpcentrum. Wanneer een BMM-trefwoord wordt geconverteerd, wordt het verwijderd en wordt een nieuw trefwoord in het aangewezen zoektype gemaakt. Dit betekent dat de statistieken van het nieuwe zoekwoord helemaal opnieuw beginnen, maar dat adverteerders nog steeds de historische prestatiestatistieken van het verwijderde BMM-zoekwoord kunnen bekijken.

Dit lijkt de laatste stap te zijn in het beëindigen van de ondersteuning voor BMM-zoekwoorden. Adverteerders die nog steeds nieuwe zoekwoorden met dit zoektype toevoegen, moeten eind juli overstappen op een ander zoektype.

Aangezien bestaande BMM-zoekwoorden al worden behandeld onder het gedrag van uitgebreide zoekwoordgroepen, is het een goed idee om jouw zoekwoorden om te zetten als je dat nog niet heeft gedaan. Hierdoor kun je eerder vroeger dan later beginnen met het verzamelen van nieuwe zoekwoordstatistieken en wordt accountbeheer mogelijk eenvoudiger omdat u niet langer met een verouderd zoektype werkt.

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *